ویژه نامه جام جهانی 2010

http://up.iranblog.com/Files/f1af6aeee5d046aa9ddc.jpg

HTML clipboard

ویژه نامه جام جهانی 2010

 

 



 لطفا تا باز شدن کامل شکیبا باشید

خبرهایی از جام نوزدهم :

 

 اسپانیا با 2 گل هندوراس را شکست داد

تیم ملی فوتبال اسپانیا دوشنبه شب با برتری مقابل هندوراس به صعود به دور دوم جام جهانی 2010 امیدوار شد . 

این مسابقه از گروه هشتم جام جهانی 2010 به داوری " یوئیچی نیشی مورا " از ژاپن در ورزشگاه " الیس پارک " شهر ژوهانسبورگ برگزارشد که طی آن تیم اسپانیا با دوگل به برتری رسید . 
" داوید ویا " مهاجم اسپانیا در دقایق 17 و 51 موفق شد دروازه هندوراس را باز کند و سه امتیاز با ارزش را به حساب تیمش واریز نماید. 
اسپانیا روز جمعه 4 تیرماه جاری با شیلی مبارزه می کند که در صورت برتری قدم به دور دوم خواهد گذاشت . 
تیم اسپانیا در بازی نخست خود مقابل سوییس با یک گل تن به شکست داد و هندوراس نیز با همین نتیجه مغلوب شیلی شد. 
در این گروه تیم شیلی با کسب شش امتیاز از دوبازی صدرنشین است و در استانه صعود به مرحله دوم قرار دارد .

 

 شیلی با شکست سوییس صدرنشین گروه هشتم شد 

تیم ملی فوتبال شیلی در چارچوب مسابقات جام جهانی 2010 مقابل سوییس به برتری رسید تا دومین پیروزی متوالی خود را جشن بگیرد و در صدرگروه هشتم بایستد. 

در این دیدار که از گروه هشتم مرحله مقدماتی و در ورزشگاه "نلسون ماندلا" شهر پورت الیزابت آفریقای جنوبی برگزار شد، تیم شیلی در پایان با نتیجه یک برصفر برابرحریف خود به برتری رسید و در صدر این گروه قرار گرفت . 
در مهم ترین حادثه نیمه نخست،‌ "والون بهرامی"‌ هافبک تیم ملی سوییس در دقیقه 31 با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد. 
در این صحنه،‌بهرامی با آرنج دست به صورت مدافع شیلی زد که "خلیل القمدی" داور عربستانی بازی پس از مشورت با " حسن کامرانی فر" کمک اول ایرانی خود، بازیکن تیم سوییس را اخراج کرد. 
القمدی با کمک های کامرانی فر و صالح المرزوق از امارات قضاوت این دیدار را برعهده داشت . 
در نیمه نخست دو تیم بازی درگیرانه ای را در میانه میدان به نمایش گذاشتند به طوریکه فرصت گلزنی چندانی بر روی دروازه های دو تیم ایجاد نشد تا با تساوی بدون گل به رختکن بروند. 
در نیمه دوم ، تیم شیلی منطقی تر بازی کرد و توانست مزد بازی حساب شده خود را با یک گل زیبا بگیرد . در دقیقه 75 سانتر خوب " استبان پاردس " به " مارک گونزالس " رسید و مهاجم تازه وارد شیلی با ضربه سر کار را تمام کرد . 
در این نیمه تیم شیلی توسط "‌الکسیس سانچز " دروازه سوییس را باز کرد که کامرانی فر پرچم خود را بالا برد و به درستی این گل را افساید اعلام کرد . 
در ادامه مسابقات گروه هشتم ساعت 23 امشب تیم های اسپانیا و هندوراس به مصاف هم می روند . این دوتیم در اولین دیدار خود به ترتیب مقابل سوییس و شیلی تن به شکست داده بودند.

 

 

کره شمالی مقابل پرتغال گل باران شد

تیم ملی فوتبال کره شمالی با قبول شکست سنگین 7 بر صفر برابر پرتغال از گردونه رقابت های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی کنار رفت. 

دیدار تیم های کره شمالی و پرتغال از گروه هفتم رقابت های جام جهانی 2010 در ورزشگاه "گرین پوین" شهر کیپ تاوون و به قضاوت "پابلو پوزو" از شیلی برگزار شد. 
پرتغالی ها که در دیدار نخست خود برابر ساحل عاج به تساوی بدون گل رسیده بودند از ابتدای کار حملات گسترده ای را بر روی دروزاه کره شمالی طراحی کردند تا به یک پیروزی پرگل دست یابند. 
این بهترین پیروزی کسب شده برای یک تیم در رقابت های جام جهانی 2010 تا به امروز است که به نام پرتغال ثبت شد. 
"رامون میرلس" در دقیقه 29 نیمه نخست، گل اول بازی را برای پرتغالی ها به ارمغان آورد. 
در نیمه دوم نیز "سیمائو سابروسا"، "هوگو آلمیدا"، "تیاگو (2 گل)" ، "لیدسون" و کریستیانو رونالدو شش گل دیگر برای پرتغال به ثمر رساندند تا این تیم در پایان به پیروزی قاطع 7 بر صفر دست یابد. 
کره شمالی نماینده قاره آسیا که در دیدار نخست خود با نتیجه نزدیک 2 بر یک، مغلوب برزیل شده بود با قبول دومین شکست پیاپی خود از گردونه مسابقات کنار رفت. 
در پایان دور دوم از مرحله مقدماتی تیم ملی برزیل با 6 امتیاز در صدر جدول گروه هفتم قرار گرفت، و تیم های پرتغال و ساحل عاج هم با 4 و یک امتیاز دوم و سوم هستند و کره شمالی بدون کسب امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد

 پیروزی پر گل برزیل مقابل ساحل عاج

دیدار تیم های برزیل و ساحل عاج با نتیجه 3 بر یک به سود نماینده آمریکای جنوبی خاتمه یافت.

این دیدار در ورزشگاه ساکرسیتی شهر ژوهانسبورگ و از گروه هفتم جام جهانی برگزار شد. 
برزیل در نیمه نخست بازی برتری به نمایش گذاشت و با گل دقیقه 25 فابیانو حریف خود را در نیمه اول شکست داد. 
در نیمه دوم نیز طلایی پوشان کار را بهتر آغاز کردند و باز هم توسط فابیانو در دقیقه 51 به گل رسیدند، البته در این صحنه مهاجم برزیلی از دست خود برای مهار توپ استفاده کرد. 
الانو بازیکن شماره 7 برزیل در دقیقه 62 سومین گل شاگردان دونگا را به ثمر رساند تا خیال برزیل از کسب برتری راحت شود. 
ساحل عاج نیز تنها گل خود را در دقیقه 79 با ضربه سر دیدیه دروگبا به ثمر رساند. 
استفان لانوی از فرانسه قضاوت این بازی پربرخورد را برعهده داشت. و به تیه‌نه، کیتا و تیوته از ساحل عاج و کاکا از برزیل اخطار داد. 
کاکا در دقیقه 88 با دریافت دومین اخطار از بازی اخراج شد البته به نظر می رسید داور در دادن کارت زرد دوم به وی مرتکب اشتباه شد.

 

 ایتالیا مقابل نیوزیلند هم متوقف شد

تیم ملی فوتبال ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی، در ادامه رقابت های فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، مقابل تیم نیوزیلند متوقف شد. 

دراین دیدار که در ورزشگاه "امبومبلا"‌ شهر نلسپورت آفریقای جنوبی برگزار شد،‌ تیم ایتالیا به نتیجه تساوی یک بر یک برابر حریف گمنام خود رضایت داد تا لاجوردی پوشان همچنان در حسرت پیروزی در نوزدهمین جام جهانی باقی بمانند. 
"شین اسملز"‌ در دقیقه 7 برای تیم نیوزیلند و "وینچنزو ایگوتینا" در دقیقه 29 برای تیم ایتالیا گلزنی کردند. 
تیم نیوزیلند در دقیقه 7 بر روی یک ضربه ایستگاهی و اشتباه فاحش "فابیو کاناوارو"‌ به گل دست یافت تا این تیم گمنام دروازه قهرمان جهان را باز کند. 
اما بازیکنان لاجوردی پوش ایتالیا پس از این گل، حملات گسترده ای را بر روی دروازه نیوزیلند طراحی کردند تا بازی را به تساوی بکشاند. 
بازیکنان ایتالیا با پاس های بلند و سانتر از کناره ها، تیم نیوزیلند را تحت فشار قرار دادند تا این که "تامی اسمیت" مدافع حریف بر روی "دانیل دل روسی" مرتکب خطای پنالتی شد تا ایتالیایی ها با تساوی به رختکن بروند. 
"مارچلو لیبی"‌سرمربی تیم ایتالیا در نیمه دوم، "مائورو کامورانزی"، "آنتونیو دی ناتاله" و "جیامپائولو پازینی" را وارد زمین کرد تا بر حملات لاوجوردی پوشان افزوده شود. 
حملات گسترده بازیکنان تیم ایتالیا در نیمه دوم ادامه یافت اما هوشیاری مدافعان و درخشش "مارک پاستون"‌ دروازه بان نیوزیلند مانع از گلزنی مهاجمان ایتالیا شد. 
بازیکنان تیم نیوزیلند نیز در نیمه دوم با تجمع در میانه زمین خودی و دفاع چند لایحه سعی در حفظ نتیجه تساوی داشتند که در نهایت یک امتیاز ارزشمند را از قهرمان جهان کسب کردند. 
در تنها موقعیت تیم نیوزیلند در نیمه دوم، "کریس ودز"‌ مهاجم جوان این تیم "کاناوارو"‌ کاپیتان ایتالیا را پشت سر گذاشت اما، ضربه این بازیکن با فاصله اندکی به خارج زمین رفت. 
در دیگر دیدار گروه ششم، تیم ملی پاراگوئه عصر امروز با دو گل اسلواکی را شکست داد و در صدر گروه قرار گرفت. 
جدول رده بندی گروه ششم 
1- پاراگوئه 4 امتیاز (تفاضل گل مثبت 2 )‌ 
2- ایتالیا 2 امتیاز (تفاضل گل صفر) 
3- نیوزیلند 2 امتیاز (تفاضل گل صفر) 
4- اسلواکی 1 امتیاز (تفاضل گل منفی 2)‌

 

قانون کارت زرد در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2010 تغییر کرد

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با هدف کاهش احتمال غیبت بازیکنان بزرگ در مسابقه فینال جام جهانی 2010، قانون کارت زرد در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها را تغییر داد. 

"میشاییل بالاک" آلمانی در جام جهانی 2002، "آلساندرو کاستاکورتا" ایتالیایی در جام جهانی 1994 و "کلودیو کانیگیا" آرژانتینی در جام جهانی 1990 از معروف ترین بازیکنانی هستند که فینال این بازی ها را به دلیل دریافت کارت زرد دوم در مرحله نیمه نهایی از دست دادند. 
از این رو فیفا برای مسابقات امسال تصمیم گرفته است قانون کارت زرد دوم را فقط تا پایان مرحله یک چهارم نهایی اجرا کند بدین ترتیب بازیکنان فقط در صورتی که دو کارت زرد یا یک کارت قرمز مستقیم در مرحله نیمه نهایی دریافت کنند، از حضور در بازی فینال محروم خواهند شد. 
این در حالیست که در گذشته یک بازیکن ممکن بود با داشتن یک کارت زرد در مراحل قبلی، وارد نیمه نهایی شود و در این مرحله نیز با دریافت یک کارت زرد دیگر، بازی فینال را از دست بدهد. 
"ماریوس اشنایدر" سخنگوی فیفا در این باره گفت: فیفا قصد دارد به بهترین بازیکنان شانس بازی در فینال را بدهد. این مسئله اولین بار بعد از محرومیت بالاک مورد بررسی قرار گرفت. 
هواداران فوتبال انگلیس حتما قانون قبلی را به خاطر اشک های "پل گاسکوئین" در نیمه نهایی جام جهانی 1990 مقابل ژرمن ها بعد از گرفتن کارت زرد دوم، به خوبی به یاد دارند. 
گرچه انگلیس در نهایت مغلوب آلمان شد اما اشک های گاسکوئین که ممکن بود فینال را از دست بدهد، خاطره آن جام را برای همیشه در ذهن ها باقی گذاشت. 
با وجود این قانون کارت قرمز همچنان پا برجا است و کمیته انضباطی فیفا بسته به شدت خطا، می تواند بازیکن را در صورت دریافت کارت قرمز یک جلسه یا بیشتر محروم کند. 
بر همی اساس یک بازیکن در صورت دریافت کارت قرمز حتی قبل از مرحله نیمه نهایی ممکن است شانس بازی در فینال را از دست بدهد. 
مسابقات جام جهانی 2010 تا اینجا شاهد عملکرد خوبی از سوی داوران بوده است گرچه آلمان از اخراج "میروسلاو کلوزه" در بازی مقابل صربستان به دلیل دریافت کارت زرد دوم ابراز ناراحتی کرده و آمریکا اعتقاد دارد، به خاطر اشتباه داور یک گل مسلم را در جریان تساوی 2 بر 2 مقابل اسلوونی از دست داده است.

 

 اتوئو : خروج زودهنگام کامرون از جام جهانی بزرگترین ناکامی من بود 

ساموئل اتوئو مهاجم فوق ستاره کامرون پیشتازی تیم ملی کشورش در خروج از جام جهانی آفریقای جنوبی را ناامیدکننده ترین ناکامی دوران بازی افسانه ای خود خواند. 

اتوئو در دقیقه ده موفق به گلزنی شد ولی این گل وی برای بازداشتن دانمارک از کسب یک پیروزی دو بر یک در این دیدار گروه پنج جام جهانی کافی نبود و کامرون که پیش از این در نخستین دیدار خود یک بر صفر از ژاپن شکست خورده بود به نخستین تیم حذف شده تبدیل گردید. 
این ستاره اینترمیلان در پاسخ به این سئوال که آیا حذف کامرون بزرگترین ناکامی وی بود یا نه؟، گفت :" چنین فکر می کنم . در سراسر این فصل تمرکز من بر کسب آمادگی برای جام جهانی بود. این تنها چیزی است که می توانستم به آن فکر کنم . " 
فصل گذشته فصلی بود که اتوئو برای دومین بار موفق شد به همراه یک تیم فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود . 
وی که پیشتر در سال 2009 به بارسلونا برای تصاحب جام کمک کرده بود این بار به همراه اینتر میلان قهرمان اروپا شد. 
علاوه بر این اتوئو موفق شد برای ششمین بار به همراه کامرون به جام جهانی سفر کند که این یک رکورد در آفریقا به حساب می آید. 
در عوض سفر به آفریقای جنوبی برای شیران رام نشدنی آفریقا که در جام جهانی 1990 به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده بودند و بزرگترین گام را در جام جهانی نسبت به هر کشور دیگر آفریقایی برداشته بودند حاصلی جز خروج زودهنگام نداشت. 
اتوئو گفت :" تحمل آن سخت است . برای ما آخر شدن طبیعی نیست . ولی روزهای دیگری نیز هست . آنها بهتر از ما بازی کردند . این امر ساده و بدیهی است." 
کاپیتان کامرون که سه بار مرد سال فوتبال آفریقا شده و برای نخستین بار در سن 17 سالگی در جام جهانی 1998 حضور یافته است، هنوز امیدوار است که بتواند به شیران رام نشدنی کمک کند تا در آخرین دیدار خود در مقابل هلند در روز پنجشنبه بسیار قوی ظاهر شوند. 
اتوئو گفت :" من می خواهم آخرین بازی را با حفظ شان و منزلت کامرون تمام کنم . این بسیار اهمیت دارد ." 
در همین حال سرمربی کامرون مسئولیت کامل این نمایش هولناک تیمش را در جام جهانی پذیرفت . 
"پل لو گوئن" که به همراه لیون به سه عنوان قهرمانی فرانسه دست یافته است با اشاره به اینکه تنها خود وی را باید مسئول این شکست دانست، گفت که حتی با گرفتن نتایج ضعیف ابراز تاسف نمی کند. 
وی اظهار داشت :" من انتقاد ها و نقطه نظرات را می پذیرم ولی انتخاب ترکیب تیم خود را مورد بازنگری قرار دادم و اکنون پشیمان نیستم ."

 

 

 در آلمان تماشای جام جهانی در محل کار مساوی است با اخراج

در آلمان استفاده از اینترنت برای تماشای بازی های جام جهانی 2010 در محل کار به قیمت از دست رفتن آن موقعیت شغلی تمام خواهد شد. 

یک اتحادیه کارگری در آلمان با اعلام این خبر گفت، استفاده از اینترنت محل کار برای تماشای رقابت ها در آفریقای جنوبی در صورتی که کارفرما موافق و در جریان نباشد، می تواند به اخراج فرد خاطی بیانجامد. 

همچنین کارمندانی که مرخصی استعلاجی گرفته اند، نیز باید در مورد تماشای بازی ها به صورت عمومی (Public Viewing) نیز کسب اطلاع کنند. 
 

 

 ره هاگل: برابر آرژانتین مدعی نیستیم

پیرترین مربی حاضر در جام جهانی 2010 گفت: "ما با شور و هیجانی فراوان بازی را پس از دریافت گل در دست گرفتیم." 

اوتو ره هاگل پس از برد یونان بر نیجریه عنوان کرد: "متاسفانه بازی همانند مسابقه پیش شروع شد و ما با دریافت گل از حریف عقب افتادیم. تیم مدتی زمان لازم داشت تا دوباره به خودش بیاید." 

سرمربی آلمانی تیم ملی یونان ادامه داد: "پس از آن خطا و اخراج ما یک بازیکن بیشتر داشتیم اما همیشه مسابقه هایی بوده اند که تیمی با بازیکن بیشتر نیز باخته است. ما با شور و هیجانی باورنکردنی بازی را پس از دریافت گل در اختیار گرفتیم." 

ره هاگل که سابقه قهرمانی با یونان در یورو 2004 را دارد، درباره آرژانتین حریف بعدی "هلاس" هم گفت: "آنها از تیم سطح بالایی برخوردارند، که آشکارا بهتر از تیم ماست. ما یک فرصت داریم ولی موقعیت خوبی نداریم و برابر آرژانتین مدعی نیستیم. با این همه تمام تلاش مان را می کنیم. اکنون ابتدا از پیروزی بر نیجریه خوشحالی خواهیم کرد." 

واسیلیوس توروسیدیس، زننده گل پیروزی بخش یونان هم گفت:‌ "آنچه پیش بیاید، برایم فرقی ندارد. تنها به خاطر تیم خوشحالم و هوادارانی که ما را باور داشتند." 

یونان با شکست 2 بر یک نیجریه نخستین برد خود در تاریخ جام های جهانی را تجربه کرد

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد