چند توصیه برای محافظت از پوست در فصل تابستان

HTML clipboard

چند توصیه برای محافظت از پوست در فصل تابستان

 

 

 



 لطفا تا باز شدن کامل شکیبا باشید

 

با افزایش تعداد مبتلایان به سرطان پوست در فصل تابستان هیچ امری مهمتر از حفاظت از این بافت بدن نیست و این امر به راحتی با ایستادن در سایه قابل انجام است.

 

 

 به منظور حفاظت از پوست در برابر اشعه خورشید استفاده از کرم یا لوسیون ضدآفتاب با فاکتور حفاظت خورشیدی (SPF) حداقل ۱۵ و بکارگیری از آن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ضروری است. مصرف‌کنندگان باید اطمینان حاصل کنند که تمام اعضای بدن از جمله پاها، بازوها، صورت، گردن و مچ پا به پایین به ویژه در صورت پوشیدن سندل و دست‌ها باید با این محصول حفاظتی پوشیده شوند.

همچنین در صورت شنا کردن و یا عرق کردن زیاد بهتر است که به دلیل احتمال پاک شدن پوشش قبلی مجددا از کرم در طول روز استفاده شود. کلاه مناسبترین پوشش برای جلوگیری از برخورد آفتاب با پوست صورت است، اما اگر از کلاه بیس بال استفاده می‌کنید مالیدن کرم ضدآفتاب به پشت گردن و گوش‌ها ضرورت دارد.

از سوی دیگر اگر تصور می‌کنید به دلیل ابری و گرفته بودن هوا نیازی به این پوشش محافظ ندارید اشتباه می‌کنید، چرا که به گفته کارشناسان اشعه مضر فرابنفش خورشید حتی از ابرها و آب نیز عبور می‌کند.

همچنین شن، آب و برف می‌تواند نور خورشید را منعکس کرده و میزان این پرتو فرابنفش را افزایش دهد. در چنین مواردی استفاده از کرم‌های با SPF بالاتر و مالیدن آن بر روی بینی و لب‌ها با اکسید روی الزامی است. درصورتی که پوست حساسی دارید خواندن برچسب روی کرم پیش از استفاده بسیار مهم است.

حتی در مواردی که این کرم‌ها به لحاظ مسایل آلرژی‌زا و آزمایش‌های درموتولوژی کنترل شده باشند باز هم در برخی موارد پوست افراد به آنها حساسیت می‌دهد. در این شرایط به مدت ۳ روز از این محصولات و به مقدار کم بر روی پوست آزمایش کنید و در صورت عدم مشاهده علایم حساسیت و آلرژیک از قبیل قرمزی و التهاب می‌توانید از آن استفاده کنید.


 
 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد