دو خبر جالب

HTML clipboard

HTML clipboard

دو خبر جالب

 

 

 



 لطفا تا باز شدن کامل شکیبا باشید

قهرمانی اسپانیا در جام جهانی، شرکت توشیبا را با بحران مواجه کرد!

 

«یک لپ‌تاپ با پردازنده Core i5 یا یک تلویزیون توشیبا بخرید، اگر کشورتان قهرمان جام جهانی شد، پولتان را پس بگیرید.»

 

 

 

این متن آگهی‌ای بود که توشیبا، در آلمان، انگلستان، پرتقال و اسپانیا، پیش از بازی‌های جام جهانی فوتبال منتشر کرده بود.

شاید کارشناسان توشیبا، تصور می‌کردند که تیمی از آمریکای جنوبی قهرمان جام جهانی می‌شود و به همین علت دل و جرأت دادن چنین آگهی‌ سخاوتمندانه‌ای را پیدا کرده بودند، اما حالا که اسپانیا قهرمان شده است، خریداران محصولات این شرکت، پولشان را می‌خواهند!

اما توشیبا هم به همین سادگی پول دست اسپانیایی‌ها نمی‌دهد. چرا که در آگهی‌های منتشرشده با فونت ریزتری نوشته شده بود که خریدارانی که مایل بودند در این طرح شرکت داده شوند، می‌بایستی تا هفدهم ماه ژوئن وارد سایت شرکت می‌شدند و محصول خود را ثبت می‌کردند.

حالا که اسپانیایی‌ها متوجه این راه گریز توشیبا شده‌اند، حس می‌کنند که فریب خورده‌اند و اتحادیه مصرٰف‌کنندگان هم عقیده دارد که نباید چنین ادعای بزرگی مبنی بر بازگرداندن پول، به این صورت ناپیدا مشروط به ثبت آنلاین می‌شد.

 

ثبت خاطرات زندگی با عینک جدید سونی

 

ثبت و ضبط برش‌هایی از زندگی و جاودانه کردن آنها در قالب عکس و ویدئو، نشانه علاقه همیشگی انسان‌ها برای ثبت خاطراتشان و یادآوری مجدد آنها بوده است. اما ابزارهایی که ما در زمان‌های مختلف برای این کار در اختیار داشته‌ایم با هم تفاوت بوده است.

زمانی فقط دوربین‌های عکاسی غیردیجیتال داشتیم و خاطراتمان را به صورت عکس در آلبوم‌های عکس آرشیو می‌کردیم. اما فناوری دیجیتال کار ثبت و ضبط برش‌هایی از زندگی را برایمان بسیار آسان‌تر و همچنین ارزان‌تر کرد. این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که به گوشی موبایل با دوربین کمتر از ۵ مگاپیکسل و وضوح فیلمبرداری کمتر از ۷۲۰p رضایت بدهد.

از سال‌ها قبل، افرادی در پی آن بودند که با استفاده از گجت‌ها و نرم‌افزارهایی کل لحظات زندگی را دیجیتال کنند. غابت آرزوی آنها این بوده است که بتوانند شرایطی را فراهم بیاورند که هر آنچه را می‌بیینیم، ضبط شود و حتی نوشته‌های روزنامه‌ها و مجله‌ها و حتی تابلوهای فروشگاه‌ها و تبلیغات خیابانی هم با نرم‌افزارهای تشخیص متن، به نوشتار تبدیل شوند.

به تازگی شرکت سونی وسیله برای رصد حرکات چشم انسان ساخته است. نسخه اولیه این وسیله که با همکاری دانشگاه توکیو ساخته شده است، به صورت عینکی است که دو قسمت دارد.

۱- لامپ‌های LED که پرتو فروسرخ به چشم می‌تاباننند، حسگرهایی نور بازتابیده را مورد پردازش قرار می‌دهند و موقعیت چشم را مشخص می‌کنند.

۲- دوربین‌هایی که روی قاب عینک سوار شده‌اند.

به این ترتیب با مشخص شدن جهت نگاه، دوربین می‌تواند مناظری که فرد در حال نگریستن به آنهاست را ثبت و ضبط کند.

 

 

این وسیله، مجهز به نرم‌افزار تشخیص متن هم است و سونی در نظر دارد ابزار GPS را هم به آن اضافه کند تا محل گرفته شدن ویدئوها هم به تصاویر گرفته شده، اضافه شود.

تصور کنید که این فناوری نهایی شود و هر کس فقط با به چشم زدن یک عینک بتواند کل چیزهایی را هر روز می‌بیند ذخیره کند و حتی کل متن‌های روزنامه‌ها و کتاب‌ها و مجلاتی را که در طول روز مطالعه روز کرده است، آرشیو کند!

چنین چیزی را اصطلاحا «لاگ» کردن زندگی یا Lifelog می‌گویند.

 


 
 
 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد