۵ تصور مبتکرانه گذشته از آینده

The image “http://kimtelaswelcome.files.wordpress.com/2007/01/rafael-navarro-diptych-20-1978.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

HTML clipboard

۵ تصور مبتکرانه گذشته از آینده

اینجا 
تابستان است | www.Persian-Star.org

اینجا 
تابستان است | www.Persian-Star.org


 لطفا تا باز شدن کامل  شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید

دنیای فردا همواره شیفته ی ابتکارات امروز است؛ از جت پک ها گرفته تا ماشین های پرنده. در زیر تعدادی از ایده های بکر مربوط به گذشته برای خلق محصول جدید در آینده را خواهید دید.

کشتی ترنی

مجموعه ایی از کارت پستال های آلمانی ساخته شده در ۱۹۰۰، یک سری پیش بینی های عجیب و غریبی درباره ی این می کرد که قرار است ما پول مان را در سال ۲۰۰۰ خرج چه چیزی کنیم. سفر با کمک “ترن آبی خاکی” یک چنین پیش بینی مافوق تصوری بود.
عجیب ترین نکته درباره ی این پیش بینی این بود که مطلقا هیچ توضیحی درباره ی این نبود که کشتی در آب های عمیق چطور بایستی عمل کند. اگر این کشتی ترنی مثل یک ترن عمل کند، چگونه در زیر آب نجات پیدا خواهد کرد؟ و اگر این وسیله راهش را به مانند یک کشتی به صورت شناور ادامه دهد، به چه شکل زمانی که به ساحل برسد در مسیر مورد نظر قرار می گیرد؟

اجاق شیشه ای

روزنامه ی Morning Herald در ۱۹۴۳، مقاله ایی را با عنوان “آشپزخانه ی آینده” منتشر کرد. ابتکار مربوط بود به خوراک پز شیشه ایی که امکان پخت را همراه با امتحان غذا و ور رفتن با آن فراهم می کرد.

تراس تابستانی

تابستان زمان آسایش و لذت بردن است، تنی به آب میزنید و اجازه میدهید دلواپسی ها همراه با بادی گرم دور شود. زمانی که زمستان از راه می رسد، بسیاری از مردم در سرزمین های سردتر زمان زیادی را به انتظار آفتاب و خوشی تابستانی طی می کنند. تراس تابستانی راه حلی برای فرار از زمستان بود که در کتاب: عصر طلایی تبلیغ، در ۱۹۶۰ پیش بینی شده بود.

ماشین ضبط افکار

موضوع “ماشین ضبط افکار” ایده ایی بود که در روزنامه ی Syracuse Herald سال ۱۹۱۹ مورد بحث قرار گرفت. این دستگاه وظیفه اش قرار بود این باشد که ذهن آدم را خوانده و آن را بر روی نوارهایی رونویسی کند. در تصویر بالا به خوبی مشخص است که به وجود فردی دیگر برای تایپ افکار نیاز است. شاید، دستگاه افکار را به صورت کدهایی رونویسی می کرد و فرد دوم نیز که افکار را می نویسد، رمزگشا باشد؟

کفش های ماشینی

چند سال قبل، کتابخانه ی ملی فرانسه، مجموعه ایی از تصاویر منتشره در ۱۹۱۰ را در اختیار عموم قرار داد که حال و هوای جهان سال ۲۰۰۰ را نشان می داد. در میان این تصورات با ارزش، کفش های ماشینی نیز حضور داشتند.

مورد آخر هم خارج از عنوان پست اما مرتبط است. عنوانش هم این است: “بشر خودش را نابود خواهد کرد؟”

 

 


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد