مجله زیبایی و سلامت

HTML clipboard

مجله زیبایی و سلامت

اینجا 
تابستان است | www.Persian-Star.org

اینجا 
تابستان است | www.Persian-Star.org


 لطفا تا باز شدن کامل  شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید

 

 

برگ این درخت را دم کنید،بخورید و لاغر شوید

محققان به این نتیجه رسیده اند که دم کرده ی این گیاه باعث لاغری و کم شدن حجم چربی های میشود .

محققان در این بررسی به مدت هشت هفته به موشها رژیم غذایی با کربوهیدرات و چربی بالا دادند تا نشانه هایی از سندرم متابولیک در آنها پدیدار شود.
پژوهشگران می گویند نوشیدن یک فنجای قهوه تهیه شده با عصاره برگ درخت زیتون می تواند به مبارزه با چاقی کمک کند.
سپس به مدت هشت هفته به این موش ها قهوه غنی شده با عصاره برگ زیتون دادند. آنها بهبود عملکرد قلبی عروقی، کبدی و متابولیکی را در این موش ها نسبت به موش هایی که فقط قهوه معمولی می خوردند مشاهده کردند.
لیندسی براون از دانشگاه کوئینزلند جنوبی گفت: عصاره برگ زیتون به دلیل داشتن خواص ضد التهابی موجب کاهش وزن می شود.
محققان در سراسر جهان در حال مطالعه نقش التهاب در ذخیره شدن چربی هستند. چای سبز و زرد چوبه نیز اثرات مشابهی در کاهش وزن دارند.
نتایج این تحقیقات در نشریه تغذیه منتشر شده است.
منبع :irna.com

اینجا 
تابستان است | www.Persian-Star.org

 

 توقف ریزش مو با مصرف این خوراکیها


 

در این میان چند راهکار کلیدی و تغذیه ای می‌تواند روند ریزش مو را کند و حتی متوقف کند.

ریزش مو کابوسی است که همه ما از آن هراس داریم. بسیاری از ما مخصوصا آقایان به نوعی با آن کنار می‌آیند و آن را به مسائلی همچون ارث و محیط پراسترس و خیلی چیزهای دیگر نسبت می‌دهند، اما شاید کمتر کسی است که بداند این روزها پزشکان با تغذیه مناسب توانسته‌اند قدم‌های بزرگی را در کاهش روند ریزش مو و حتی متوقف کردن آن بردارند.

ـ مصرف ویتامین‌های گروه B را در طول روز افزایش دهید.
در این میان کمبود ویتامین بیوتین و B6 از اهمیت زیادی برخوردار است. جگر، گوشت مرغ، زرده تخم‌مرغ و از آن مهم‌تر و ارزان‌‌تر جوانه گندم، سبوس گندم و جوانه‌ ماش از منابع غنی به شمار می‌روند. میوه‌هایی همچون توت‌فرنگی، موز، گریپ فورت و هندوانه نیز از جمله میوه‌هایی هستند که از این حیث با ارزشند.
مصرف اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در کاهش ریزش‌مو غوغا می‌کنند. اسیدهای چرب امگا 3 که شامل اسید ایکوزا پنتانونیک (EPA) و اسید آلفالینولئیک می‌باشد در ماهی‌هایی همچون ماهی سالمون، ساردین و قزل‌آلا، روغن سویا و کانولا، روغن گردو و روغن تخم‌کتان به وفور یافت می‌شود. اسیدهای چرب امگا 6 نیز در روغن‌هایی همچون روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می‌شود.

ـ مصرف حداقل 8 لیوان آب در روز به بهبود رطوبت ساقه‌های مو در حفظ و قوام‌ موها کمک می‌کند. خشکی مخاط پوست سر نقش مهمی در ریزش موها دارد.

ـ‌ ویتامین‌ E نیز به عنوان یک آنتی‌اکسیدان مو نقش مهمی را در سختی پیاز مو دارد. ویتامین E گردش خون مخاط سر را بهبود می‌بخشد و در این میان بادام، بادام زمینی، فندق و انبه از بهترین منابع آن هستند.

ـ پوست چلتوک ازجمله منابعی است که هم در پیشگیری از سفیدی مو موثر است هم در پیشگیری از ریزش مو. از این‌رو هفته‌ای 2 تا 3 نوبت نیم‌سیر پوست چلتوک و لیمو‌عمانی دم کرده و میل نمایید.

منبع : jamejamonline.ir
 

اینجا 
تابستان است | www.Persian-Star.org

 

 

 گیاهی موثر در رفع چین و چروک صورت




اگر میخواهید چین و چروک پوستتان را از بین ببرید ، توصیه می کنیم از این گیاه استفاده کنید و ...

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف رازیانه برای سلامت پوست و رفع چین و چروک پوست صورت مفید است و موجب شادابی و طراوت بخشیدن به چهره‌های خسته و گرفته می‌‌شود.
مرتضی صفوی افزود: رازیانه با خواص فراوان دارویی، التیام بخش بسیاری از بیماری‌‌ها از جمله سرفه و سرماخوردگی است.
وی گفت: تمام بخش‌های مختلف این گیاه یعنی دانه، برگ و ریشه آن خوراکی است.این گیاه دارویی، سموم بدن را پاک می‌کند، بیماری‌ التهاب دهان را از بین می‌برد.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف رازیانه برای درمان سرماخوردگی و نیز سرفه به خاطر خاصیت خلط‌ آور بودنش مفید است. رازیانه موجب تقویت چشم می‌‌شود، حساسیت‌های چشم را از بین می‌برد و دارای اثرات مهمی بر سلامت پوست است.
صفوی افزود: پاک کننده و ضد عفونی کننده، حفظ خاصیت کشسانی پوست و جوان کردن آن، آرامش بخش، رفع چین و چروک از پوست‌های پیر، شادابی و طراوت بخشیدن به چهره های خسته و گرفته می‌بخشد.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف رازیانه باعث افزایش شیرمادر می‌شود. از دیگر خواص رازیانه می‌توان به ضد درد، ضد اسپاسم، ضد باکتری، ضد ویروس، ضد سم، ضد نفخ، هضم کننده، مقوی قلب، ادرار آور، خلط آور و تسکین گرفتگی عضلات اشاره کرد.

منبع : isna.ir
 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد