راه اندازی نقشه ی کشور ایران برای موبایل Nokia X6 ، رایگان و ساد

HTML clipboard

راه اندازی نقشه ی کشور ایران برای موبایل Nokia X6 ، رایگان و ساده!

اینجا 
تابستان است | www.Persian-Star.org

اینجا 
تابستان است | www.Persian-Star.org


 لطفا تا باز شدن کامل  شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید

 

امروز می خوام این موردی که برای خودم مهم بود و با پیگیری های مختلف به نتیجه رسیدم رو برای شما هم بگم. من یک گوشی Nokia X6 خریده بودم که بخش نقشه یا همون Maps اون کار نمی کرد. من هم اوایل گمان میکردم که این گوشی اصلا GPS نداره و نقشه ایران را پشتیبانی نمیکنه. تا اینکه پی بردم در اشتباه به سر می برم و یکی از باحال و کامل ترین نقشه های نوکیا متعلق به این گوشی خودمه.


 


نکات این قصه به این صورته که میگم خدمت تون:

- این گوشی از GPS داخلی خوب و قوی برخورداره و نیازی به تغییری کشور گوشی به امارات یا کارهای مشابه برای راه اندازی گوشی وجود ندارد.

- این طوری که من فهمیدم در نسخه ی 20 نرم افزار این گوشی، باگ ها و مشکلاتی وجود دارد که باعث میشه نقشه و GPS به درستی کار نکند.

نسخه نرم افزار گوشی خود را چگونه چک کنید؟!

کار ساده است. اول ستاره بعد مربع بعد چهار عدد صفر و بعد هم دوباره مربع را بزنید، یعنی: #0000#*
با زدن این کد اطلاعات گوشی برای شما لیست میشود. اگه نسخه نرم افزار گوشی 20 بود، به احتمال زیاد مشکل از همینه!

حالا روش حل این مشکل چیه!؟ چی کار باید کرد؟

ساده است. باید نرم افزار گوشی خود را به روز رسانی کنید و به نسخه 21 یا نسخه های بالاتر ارتقا بدهید. مطمئن ترین راه این است که گوشی موبایل نوکیای خود را به مرکز خدمات پشتیبانی در سعادت آباد یا یکی دو جای دیگه برده تا اون ها براتون نرم افزار گوشی را ارتقا بدن. البته خودتون هم می تونید نرم افزار گوشی را آپدیت کنید ولی ممکنه ریسکش بالا باشه. اپراتور پشتیبان نوکیا به من گفت که اگه در حین انجام عمل ارتقا نرم افزار ارتباط اینترنتی شما قطع بشه، ممکنه گوشی بسوزه و دیگه کاریش هم نشه کرد. خلاصه حواستون به این داستان هم باشه.

به هر حال اگه خودتون بخواهید آپدیت کنید روشش به این صورته:

اول باید برنامه Nokia Update Software را با حجم حدوا 35 مگابایتی از این صفحه به طور رایگان دانلود کنید. بعد از دانلود این برنامه، آن را نصب کنید. کار با این برنامه ساده است و براحتی و با داشتن یک خط اینترنت قوی می توانید نرم افزار گوشی خود را به راحتی آپدیت کنید. برای کوشی نوکیا X6 در حدود 140 مگابایت اطلاعات دریافت می کند و نرم افزار گوشی را به آخرین نسخه موجود ارتقا می دهد.

- اگه با انجام این کار نقشه های ایران برای شما اوکی نشد و کار نکرد، یک کار دیگه هم باید انجام بدین. باید نقشه های ایران را با حجم حدود 27 مگابایت از سایت نوکیا دانلود کنید؛ اما چگونه؟!

چگونگی دانلود کردن نقشه ایران از سایت نوکیا برای گوشی موبایل نوکیا X6:

برای انجام این کار شما باید جدیدترین نسخه نرم افزار Nokia Ovi Suite را داشته باشید. جدیدترین نسخه این نرم افزار را از این آدرس با حجمی حدود 100 مگابایت دریافت نمایید. دقت داشته باشید که این نرم افزار همراه خود گوشی و در داخل یک CD هم به دست شما رسیده است ولی چون نسخه آن قدیمی است چندان کاربرد ندارد. نسخه مورد نظر این نرم افزار باید نسخه 2.0.2 و یا نسخه های بالاتر باشد. بعد از دریافت این برنامه و نصب آن، گوشی را از طریق کابل استاندارد USB به کامپیوتر متصل کنید، کامپیوتر را هم به اینترنت متصل کنید و سپس وارد این برنامه شوید. از بخش Maps گزینه Asia را انتخاب کنید و سپس Iran را انتخاب کنید، حال در ستون سوم بر روی Download کلیک کرده و اجازه دهید که نرم افزار کار خودش را انجام دهد و جدیدترین نقشه ها را دریافت کند.

به همین راحتی؛ کار تمام است!

برای استفاده از نقشه ها در نوکیا X6 چه باید کرد؟

گوشی شارژ کافی داشته باشد، گوشی زیر سقف نباشد (می توانید گوشی را زیر آسمان آبی قرار دهید!)، وارد بخش Maps یا نقشه ها شوید و از آنجا My Position یا موقعیت من را انتخاب کنید. اندکی صبر کنید، گوشی موقعیت شما را به دقیق ترین وجه ممکن پیدا می کند. امکانات دیگری مانند مسیریابی و ... هم هست که در این مقاله فرصت پرداختن به آن ها فراهم نشد.

- من نقشه ها را نصب کرده ام، موقعیت من را به درستی پیدا می کند اما نقشه ها انگلیسی است و اسم کوچه و خیابان ها را به انگلیسی نوشته است؛ برای تبدیلش به فارسی چه باید بکنم؟

پاسخ ساده است؛ زبان گوشی را از انگلیسی به فارسی تغییر دهید. به همین سادگی اسامی تمامی کوچه هاو خیابان ها به فارسی شیرین تغییر پیدا خواهد کرد. به Setting رفته، وارد Phone شوید و حالا به بخش Language رفته و گزینه اول را به فارسی تغییر دهید.

- ضمنا میتوانید از طریق برنامه Nokia Ovi Suite راهنمای صوتی به زبان و گفتار فارسی را نیز دانلود کنید تا در هنگام رانندگی و استفاده از سیستم مسیر یاب رایگان، با زبان و لهجه شیرین فارسی به خوبی راهنمایی شوید که؛ «به آرامی به سمت راست بپیچید» یا «ورا دور بزنید» یا موارد مشابه! برای انجام اینکار پس از اینکه به بخش Maps رفته و گزینه ایی برای دانلود راهنمای صوتی نیز ظاهر می شود که شما پس از انتخاب آن، زبان فارسی را یافته و آن را نیز به همان ترتیب دانلود کرده و استفاده کنید!

- لذتش را ببرید!!

 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد