7 راه عملی برای احترام گذاشتن به دیگران در محیط کار

HTML clipboard

7 راه عملی برای احترام گذاشتن به دیگران در محیط کار


 لطفا تا باز شدن کامل  شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید

همیشه از گوشه و کنار شنیده ایم که احترام گذاشتن به دیگران واجب است اما این واقعاً چه معنا و مفهومی دارد؟

چطور می توان به دیگران احترام گذاشت؟ شاید سوال ساده ای به نظر برسد اما مطمئناً در عمل چنین نیست.

به همین دلیل تصمیم گرفته ایم چند نمونه از کارهای عملی که می توانید برای احترام گذاشتن به دیگران، چه مدیرعامل شرکت باشید یا مادر خانواده، انجام دهید، اشاره کنیم.

1. وقتی کسی با شما حرف می زند، به صورتش نگاه کنید.

آیا تا به حال شده که برای جلسه ای به یک دفتر دعوت شوید و بعد ببینید که طرف مقابل بیشتر از اینکه به حرفهای شما گوش دهد به صفحه گوشی موبایل یا لپ تاپ خود نگاه می کند؟ این احترام گذاشتن نیست.

پس دفعه بعدی که در گفتگویی شرکت داشتید—حتی اگر مکالمه ای کوتاه باشد—وقتی با شما حرف می زنند، به چشمهای فرد مقابل نگاه کنید حتی اگر به قیمت بستن در لپ تاپ یا کنار گذاشتن گوشی همراهتان باشد.

2. گوش کنید. واقعاً گوش کنید.

و همینطور که به چشمهای فرد مقابل نگاه می کنید، به حرفهایش گوش دهید. واقعاً و با تمام وجود گوش کنید. گاهی اوقات برای اینکه نشان دهید که حرفهای او برایتان مهم است و خوب گوش می کنید لازم است که شما هم اظهار نظر کنید و جواب بدهید.

3. همیشه موافق نباشید.

بعضی ها فکر می کنند که برای محترمانه رفتار کردن نباید هیچوقت با کسی مخالفت کنید. این مسخره است. رئیس قبلی من در شرکت نوکیا همیشه به تیم مدیریتی اش میگفت که اگر هر 8 نفر ما با هم موافق باشیم، 7 نفر بقیه اضافی هستند. و این واقعاً درست است.

4. برای اعلام وجود نیازی به مخالفت کردن نیست.

البته نباید هم همیشه دنبال یک چیزی برای مخالفت بگردید تا وجود خودتان را توجیه کنید. اگر با چیزی هم عقیده هستید و نمی توانید چیزی به آن اضافه کنید، کافی است بگویید که، "این عالی به نظر می رسد. شاید من هم بتوانم در آن کمکی بکنم."

5. برای حل مشکل به محل انجام کار بروید.

برای اینکه با چشم خودتان ببینید به جایی بروید که کار آنجا انجام می شود. اینکار فواید زیادی دارد. یکی از آنها این است که بااینکار می توانید واقعاً در آن موقعیت درگیر شوید و درواقع قادر خواهید بود برای حل مشکل کاری انجام دهید.

6. فشار را بیشتر کنید.

یکی از تناقضات موجود در شرکت های موفق این است که فشار خیلی زیادی روی سازمان وارد می کنند. اینکار معمولاً با ایجاد اهداف بسیار دشوار انجام می شود. گاهی هم با گفتن اینکه چطور شرکت رو به رکود است و همه باید برای کمک به آن صد برابر کار کنند انجام می شود.

بنابراین، با اینکه لازم است توازن و تعادلی وجود داشته باشد، من فکر میکنم که اعمال یک میزان فشار عادلانه روی سازمان کافی باشد.

7. جنگل را ببینید.

و آخر اینکه، شما بعنوان یک مدیر مهمترین کار محترمانه ای که می توانید انجام دهید این است که به خاطر درخت ها چشم از جنگل برندارید. چون اینکار مطمئناً عواقب خوشی نخواهد داشت و این یعنی مکالماتی که دارید—با نگاه کردن به چشم کارمندان—چندان مفرح نخواهد بود.

شما چه فکر می کنید؟

نظر شما خوانندگان محترم سایت مردمان چیست؟ شما فکر می کنید برای احترام گذاشتن چه کارهای دیگری می توان انجام داد؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد