رونمایی از نمونه مفهومی سوپر اسپرت لامبورگینی

لامبورگینی Sesto Elemento


 

رونمایی از نمونه مفهومی سوپر اسپرت لامبورگینی


 لطفا تا باز شدن کامل  شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید

 

مایشگاه خودرو پاریس از شنبه دهم مهرماه آغاز به کار کرده و تا یکشنبه 25ام همین ماه ادامه خواهد داشت. یکی از نمونه‌های فوق‌العاده ارائه شده در این نمایشگاه لامبورگینی Sesto Elemento نمونه مفهومی سوپر اسپرت لامبورگینی با وزن تنها 999 کیلوگرم است که یکی از سبک‌ترین خودروهای سوپر اسپرت جهان به‌شمار می‌رود.

لامبورگینی Sesto Elemento

 نام این خودرو با بدنه تمام کربنی از کربن، عنصر ششم جدول تناوبی گرفته شده است. وزن 999 کیلوگرمی این اتومبیل شامل وزن موتور 10 سیلندر این اتومبیل و چرخ‌های آن نیز می‌باشد. برای کاهش وزن این اتومبیل قطعات فلزی نیز اغلب از آلومینیوم تهیه شده‌اند.

لامبورگینی Sesto Elemento

کاهش وزن باعث می‌شود این اتومبیل مصرف پایین‌تر و انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتری داشته باشد. لامبورگینی تلاش کرده با کاهش وزن اتومبیل‌های جدید ساخت این شرکت مانند گالاردو و این نمونه مفهومی تازه بهره‌وری خودروهای اسپرت را به شیوه متفاوتی بالا ببرد.

لامبورگینی Sesto Elemento

قدرت موتور این اتومبیل 570 اسب‌بخار است و تنها 2.5 ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از صفر به سرعت 100 کیلومتر‌در‌ساعت برسد. شتاب اولیه این اتومبیل با Gallardo Superleggera ساخت همین شرکت برابر است. حداکثر سرعت این خودروی مفهومی 300 کیلومتر‌بر‌ساعت پیش‌بینی شده است.

لامبورگینی Sesto Elemento

همان‌طور که از لامبورگینی انتظار می‌رود این خودرو ظاهری کاملا آیرودینامیک دارد. طراحی خاص بخش های جلوی اتومبیل علاوه بر اینکه به مقاومت اجزای آن کمک می‌کند، راه را برای ورود مستقیم هوا به رادیاتور و محل قرار گرفتن ترمزها هموار خواهد کرد. دو مثلث مجزای قرمز‌رنگ که درست زیر شیشه جلوی اتومبیل تعبیه شده‌اند، باز خواهند شد و توسط آنها هوای خنک جریان پیدا خواهد کرد.

لامبورگینی Sesto Elemento

در طراحی قسمت‌های داخلی شرایط ارگونومی و سادگی در کنار حفظ استانداردها لحاظ شده است. به عنوان مثال ارتفاع فرمان و فاصله آن از راننده را می‌توان تغییر داد و طول پدال‌ها را نیز مطابق نیاز تنظیم کرد. تنها سه کلید پیزوالکتریک برای هدایت این اتومبیل در نظر گرفته شده‌اند که برای روشن کردن موتور، انتخاب دنده عقب و روشن کردن چراغ‌ها استفاده خواهند شد.

لامبورگینی Sesto Elemento

استفان ویکلمان، مدیر عامل این شرکت می‌گوید: «لامبورگینی Sesto Elemento آینه تمام‌نمای اتومبیل‌های سوپر اسپورت آینده است. وزن اندک آن در کنار هماهنگی اجزا و طراحی فوق‌العاده می‌تواند اتومبیل‌رانی را به تفریحی فوق‌العاده تبدیل کند. ما در ساخت آن از تمامی فناوری‌های رقابتی که در اختیار داشتیم بهره گرفته‌ایم».

لامبورگینی Sesto Elemento

«توانایی‌های این شرکت در فناوری فیبرهای کربنی در کنار استفاده از تجارب آئودی در تولید اتومبیل‌هایی با وزن پایین باعث شد این اتومبیل سوپر اسپرت طراحی شود. مطمئنا کاهش وزن اتومبیل‌ها در کنار بهبود عملکرد حرکتی آنها و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بخشی از آینده اتومبیل‌‌های اسپرت خواهد بود. ما برای تولید اتومبیل‌های آینده تجارب فعلی و تمام توان فناوری لامبورگینی را به کار خواهیم گرفت و مطمئنا در تمامی نمونه‌های آینده رد‌پایی از Sesto Elemento وجود خواهد داشت».

 

 

 
 
 


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد