گزارش تصویری از چهارمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال
همین ابتدای کار بگویم که اگر هنوز موفق نشدهاید که این نمایشگاه
را ببینید و یا احساس میکنید که فرصت دیدن آنرا نخواهید داشت هیچ
نگران نباشید! بلعکس، خوشحال شوید چرا که وقتتان بیهوده تلف نشده
است. این چهارمین سال پیاپی است که نمایشگاه رسانههای دیجیتال که
در میانه راه، پیشوند "بینالمللی" را نیز به خود اضافه کرد، در
حال برگزاری است. نمایشگاهی که کاربران دیجیتال همهساله انتظار
برگزاری بهتر آنرا دارند و هربار، به امید سال بعد، از وجود
نواقص و مشکلات عدیده آن چشم پوشی میکنند.
نمایشگاه امسال از ۱۵ مهر آغاز شد و تا ۲۴ مهر ماه نیز ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه در ۶ دسته مختلف که شامل پایگاههای اینترنتی و وبلاگها، نرمافزارهای رسانهای، نرمافزارهای تلفن همراه، هنرهای دیجیتال، بازیهای رایانهای و پژوهش، فناوری و نوآوری است، طبقهبندی شده است. البته مانند سالهای گذشته، رسانههای دیجیتال شامل نشستها آموزشی نیز هست که شاید یکی از معدود نقاط قوت آن، وجود همین برنامه باشد؛ البته باز هم نمیتوان کلیه آنها را قابل قبول توصیف کرد. ما مانند رویه سالهای گذشته، تلاش کردیم تا تصاویری را از بخشهای مختلف این نمایشگاه تهیه کنیم و آنرا در قالب گزارشی تصویری در اختیار شما کاربران وبلاگینا قرار دهیم. آنچه که در ادامه میبینید تصاویری منتخب از چهارمین نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال است. مجموعه پرفروش کینگ یکی از متمایزترین وجوح رسانهای و نرمافزاری ایران نسبت به سایر دنیا است که میبایست حتما در حضور دیگر کشورهای بینالمللی به رخ آنان کشیده شود تا باعث افتخار ما گردد. قانونشکنی، بسته بسته...! کاش تابلوی بخش وبسایتها و وبلاگها نیز بین این تابلوها گذاشته میشد. نه! اشتباه نشده. تصویر نمایشگاه لباس نیست! این شرکت که به گفته خود تولیدکننده مدرنترین لباسهاس اسلامی است، احتمالا خواسته تا این مدرن بودن را در چنین نمایشگاه به تصویر بکشد. نمیدانم چنین غرفهای را عزیزان در کدامین بخش جشنواره قرار دادهاند؟ هنرهای دیجیتال؟ یا پژوهش، فناوری و نوآوری؟ یک نوع تبلیغات رایگان!
بدون شرح حتما خارجیهای حاضر در نمایشگاه با حضور در این قسمت به وجد آمدهاند! فکر کنم بالغ بر ۱۰ نوع مختلف کینگ نرمافزرای در این بخش بود که هرکدام از آنها را شرکتی به نام خود منتشر کرده بود. مثلا ادوبی فتوشاپ پرند، ادوبی فتوشاپ گردو، ادوبی فتوشاپ ... . اما ما همچنان امیدواریم! اینهم بدون شرح! ایرانسل مثل همیشه غرفه نسبتا بزرگی داشت. اینجا هم محل سفارش آهنگهای درخواستی ایرانسل بود! صرفا جهت جلب توجه بود چرا که استفاده به خصوصی از این به اصطلاح تلفن نمیشد. نسبتا از اینجا خوشم آمده بود. بانک پاسارگاد هم آمده بود تا در غیاب دیگر رقیبانش خودی نشان دهد. این برچسب روی کف زمین و در بدو ورود به بخش سایتها و وبلاگها زده شده بود. به نظر شما معنی "پایگاههای اینترنتی و وبلاگها" به انگلیسی چه میشود؟! اینهم سردر همان قسمت است با همان ترجمه! اینجا غرفه خانوادگی سافتگذر بود. آشنایان، بچهها و همه و همه را میتوانستید در آن پیدا کنید. به هرحال مهم نیست که حتما افراد، ارتباط کاری داشته باشند، ارتباط فامیلی هم کفایت میکند. البته زمان ثبت عکس، این غرفه از ثبات نسبیای برخوردار بود! هرچند که شیوه فعالیت سایتشان را نمیپسندم اما نسبت به خیلی از رقیبان، غرفه بهتری داشتند. حداقل آبروداری کردند و کمی در طراحی بنر، غرفه و پوشش غرفه داران سلیقه به خرج دادهاند. ساده اما پسندیده! ما که پوششی ندیدیم. شما اگر دیدید بگویید تا اصلاحش کنیم. این هم برای مشتاقان پرشینبلاگی...! گمان کنم حداقل ۲ ساعتی را میهمان علی توکلی عزیز بودیم و در این بین با دوستان زیادی آشنا شدیم. چین حتی به نمایشگاه رسانههای دیجیتال هم نفوذ کرده است. باور کنید! پوشش کارتهای غرفهداران همگی داخل لفافهای چینی تحویل آنها شده است. اینهم جهت اثبات! حتی در پلاک مشخصات غرفهها نیز اندکی توجه نشده بود تا "پایگاههای اینترنتی و وبلاگها" را "Internet & Weblogs" ترجمه نکنند. هر شرحی که دوست دارید میتوانید برای این تصویر به کار ببرید! گیمنت! این هم نمایشی بود که در بیرون از سالن نمایشگاه در حال اجرا بود. احتمالا به نوعی نشانگر عصر طلایی فعلی و عصر نقرهای گذشته بوده است.
|