عجایب دنیا

HTML clipboard

 

عجایب دنیا


http://www.findinvis.com/pic/Line/j17a.gif


 

 




تعظیم یک قدرتمند در برابر دنیا به خاطر پدال گاز

این مرد ژاپنی را که تا کمر خم شده و در مقابل رسانه های گروهی دنیا در حال عذرخواهی است را لابد می شناسید! آکایو تویودا رییس شرکت تویوتا غول صنعت خودرو سازی دنیا!

او در روز جمعه گذشته در کنفرانس خبری شرکتش با تعظیم در برابر دوربین رسانه‌های جهان در ژاپن، از مشتریانش به خاطر نقص فنی بوجود آمده در پدال گاز خودروهای تویوتا عذرخواهی کرد. مدیران شرکت تویوتا تابحال تجربه های زیادی از قبیل کیفیت، دقت، سرعت و نیز احترام به مشتری را به مصرف کنندگان و همینطور تولیدکنندگان صنایع خودروسازی در جهان انتقال داده اند. آیا این حرکت که حاکی از احترام به حق مصرف کننده است مورد توجه مدیران و خودروسازان کشورمان قرار خواهد گرفت ؟!



عجیب‌ترین مسجد دنیا

مسجد Sanki Yedim که در نزدیکی شهر استانبول ترکیه قرار‌دارد، بدون شک یکی از عجیب‌ترین مساجد دنیاست. نه ‌تنها بنای منحصربفرد این مسجد که تنها دیوارهای کوتاه در دل دشت و دو مناره بلند و فاقد سقف است، بلکه اسم آن هم به معنای "فرض می‌کنم که خورده‌ام"، که ریشه تاریخی دارد، آن را جالب‌تر کرده ‌است. در کتاب معتبر و مشهور "روایت‌هایی از تاریخ عثمانی" نوشته "گرکان محمد علی" آمده ‌است که یک مسجد در منطقه فاتح استانبول وجود دارد که نام آن Sanki Yedim به معنی "فرض می‌کنم که خورده‌ام"، قرار دارد.

زمان ساخت این مسجد به قرن پانزدهم مربوط می‌شود. بانی ساخت این مسجد فردی مومن به نام "خیر‌الدین افندی" بود. وی هنگامی که برای خرید به بازار ‌رفت‌ و قصد خرید مواد خوراکی که به آنها علاقمند بود را داشت، پولی را که برای خرید آنها می بایست پرداخت ‌کند حساب کرد و به نظرش مقدار زیادی بود پس با خود فکر کرد که آن را پس‌انداز کند و برای متقاعد کردن خودش گفت: "فرض می‌کنم که خورده‌ام" وی هرگاه که به خرید می‌رفت همین کار را تکرار می‌کرد تا ماه‌ها و سال‌ها گذشت و پول پس‌انداز وی به اندازه‌ای رسید که توانست با آن یک مسجد کوچک بسازد. بعدها از آنجا که وی فرد ثروتمندی نبود مردم شهر از او چگونگی ساخت مسجد را جویا شدند و او در پاسخ گفت که هنگام خرید مواد خوراکی با خود می‌گفتم که "فرض می‌کنم که خورده‌ام". از آن زمان مردم این مسجد را Sanki Yedim نامیدند.





یک خطای دید اینشتین مونرویی!

ابتدا وقتی به تصویر زیر نگاه می کنید، آلبرت اینشتین را می بینید. اما اگر حدود 4 تا 5 متر از مانیتور فاصله بگیرید آنگاه تصویر مریلین مونرو را خواهید دید.





یک روسی عظیم الجثه با همسری ریزه میزه

نیکولای معروف به "Russian Giant" بمعنی "غول روسی" یکی از سنگین ترین و بلندترین قهرمانان بوکس جهان است که در روسیه زندگی می کند. صرف نظر از اینکه رشته ورزشی اش رشته ای خشن است او با داشتن هیکلی درشت و با قدی بیش از 7 فوت (برابر با 2 متر و 15 سانتیمتر) دارای روحی حساس و شاعرانه است و همسرش "مارپل" و دو فرزندش را عاشقانه دوست دارد.

















ساعتی که در آن هیچ نشانه ای از ساعت نیست!

این ساعت را شاید بتوان بی قیافه ترین ساعت دنیا دانست و یا حداقل آن را ساعتی دانست که اصلا در نگاه اول نمی توان ساعت به حساب آورد اما مطمئنا بدقیافه ترین ساعت دنیا نیست. این ساعت چیزی جز یک نمای نامرئی و یا ترانسپارنت ندارد که در آن هیچ نشانه‌ای از ساعت و دقیقه و یا ارقام دیجیتال دیده نمی‌شود ولی این به معنای آن نیست که سازندگان این ساعت این موارد را فراموش کرده باشند. بلکه آنها با ترکیب شکل همیشگی یک ساعت با دو پرتر لیزری این ساعت را برای دستان شما خلق کرده اند. پرتو قرمز دقیقه را به شما نشان می‌دهد و پرتو آبی نشانگر عقربه ساعت خواهد بود و تنها زمانی ظاهر خواهند شد که شما تنها لبه دور تا دور این ساعت را به آرامی لمس کنید و آنگاه به مانند جواهری بر روی دست شما خواهد درخشید.







قایق سواری بر فراز آسمان!

این مرد با پارو زدن بر روی یک قایق در آسمان فلوریدا در ارتفاع 13000 فوتی که تقریبا برابر با 4 کیلومتر است صحنه عجیب و دلهره آوری را به وجود آورده است. به این ترتیب او ورزش جدیدی به نام "skyaking" را اختراع کرده است.









یک لباس عروس 999 متری !

لباس 999 متری عروس که در "دالیان" چین دوخته شده است شمار زیادی از شهروندان را به تماشا کشاند. پوشیدن لباس عروسی با دنباله بسیار بلند، آرزویی است که خیلی از دختران چشم بادامی در سر دارند. "ماتسو" دختر 24 ساله در رقابت با "ژوسارونگ" 21 ساله که پیش تر سفارش لباس سپید عروس با دنباله 100 متری داده بود؛ برای خواستگارش شرط عجیب تری گذاشت. پسر عاشق پیشه برای رسیدن به دختر رویاهایش آرزوی او را برآورده کرد و بلندترین لباس عروس با دنباله 999 متری سفارش داد.

برای دوخت این لباس در طول سه ماه از 2008 روبان، 29 سیمرغ طلایی و 880 شاخه گل شقایق استفاده شد. "ماتسو" در جشن ازدواج خود به خاطر دنباله اعجاب انگیز لباسش از نردبان بسیار بلند بالا رفت، حسابی پز داد و چشم صدها شهروند چینی را به خود خیره کرد. همچنین هنگام بدرقه او بسیاری از خودروها مجبور شدند پشت چهارراه ها متوقف شوند تا عروس و داماد، عبور کنند.







 

     
 

 

 

 
     

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد