دیگو مارادونا در ۷ حرکت

HTML clipboard

HTML clipboard

دیگو مارادونا در ۷ حرکت

 

 



 لطفا تا باز شدن کامل شکیبا باشید

 

این هم یک سری نکات جالب درباره تیم ملی آرژانتین و مارادونا:
۱- وزن مسی به کمتر از ۶۴ کیلوگرم می رسد با اینکه غذای مورد علاقه اش استیک با کاکل گوشت ران سرخ شده در پنیر و سس گوجه فرنگی است.
۲- دیگو مارادونا، مربی آرژانتین، از ۷۲ بازیکن طی ۱۵ بازی اولش استفاده کرد.
۳- با اینکه Aguero خویشاوند مارادونا است اما او می گوید که هرگز درباره فوتبال طی مسایل خانوادگی صحبت نکرده اند.
۴- زمانیکه سوختگی روی صورت Tevez اتفاق می افتد، مادرش تنها ۱۵ سال داشت.
۵- سباستین ورون به عنوان بازی ساز آرژانتین باز گشت، او ملقب به جادوگر کوچک می شود. مسی نیز La Pulga Atomica است یعنی کیک اتمی. Mascherano هم El Jefecito یعنی رییس کوچک.
۶- فرناندو ردوندوی بزرگ آخرین بازی های آرژانتین در ۱۹۹۸ را از دست می دهد چرا که او نمی خواست از دستورات مربی اش، Passarella، مبنی بر کوتاه کردن موهایش پیروی کند.
۷- اواخر سال ۲۰۰۱ و در بازی مقابل Levante از سری بازی های کاپ اسپانیا، بازیکن آرژانتینی، مارتین پالرمو، برای شادی پس از گل به سمت طرفداران تیمش (ویارئال) می رود و بر روی یک دیوار بتونی کوچک می ایستد تا به طرفدارانش احترام بگذارد اما دیوار سقوط کرده و او در زیر طرفداران ویارئال دفن می شود. ساق کوچک و بزرگ به همراه پای El Loco – مرد دیوانه – می شکند.
۸- نام پالرمو در کتاب رکوردهای جهان، گینس، ثبت می شود، البته نه برای دفن شدن در زیر وزن طرفداران تیمش بلکه برای گل نکردن ۳ پنالتی در یک بازی بین المللی در برابر کلمبیا. اولین ضربه پنالتی او به تیرک افقی دروازه می خورد، دومین ضربه پنالتی به بیرون می رود و سومین ضربه را دروازه بان کلمبیا می گیرد.
هرچند که پالرمو، ۳۶ سال دارد و کمتر از ۱۴ بازی ملی انجام داده است اما مارادونا او را در بازی های انتخابی جام جهانی و به عنوان بازیکن تعویضی در برابر پاراگوئه به بازی فرستاد. پالرمو برای ۱۰ سال از بازی های ملی دور مانده بود…

البته طرفداران آرژانتین فکر نکنند که آن بازی، بازی نهایی پالرمو بود! مارادونا در بازی دوستانه با غنا (به عنوان بازیکن ثابت) و در برابر پرو (برای انتخابی جام جهانی) به او میدان داد. در نهایت پالرمو یکی از ۲۳ مرد و یکی از ۶ مهاجم آرژانتین در آفریقای جنوبی شد.
۹- مارادونا تصویر فیدل کاسترو را بر روی ساق پای چپ و تصویر چه گوارا را بر روی بازوی راستش حک کرده است.

     
 
 


 
     

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد